fbpx
bazy B2B i B2C

Zasadnicza różnica między bazami danych B2B a bazami danych B2C jest bardzo prosta. Można ją dostrzec już na poziomie samej nazwy i tego, co oznaczają skróty będące odpowiednikami konkretnych baz danych.

e-mail marketing

E-mail marketing wciąż cieszy się popularnością jeśli chodzi o komunikację z klientami oraz zwiększanie sprzedaży. Niestety jego nieumiejętne prowadzenie może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Jak więc realizować takie działania efektywnie?

RODO

Wejście w życie w roku 2018 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, czyli RODO, wpłynęło w sposób znaczący na działalność przedsiębiorstw. Dotyczy to każdej z firm, jednak zwłaszcza tych zajmujących się sprzedażą baz oraz tych, które je nabywają.

bazy danych

Aby działania marketingowe były skuteczne, zwłaszcza w Internecie, niezbędne jest dzielenie grup odbiorców i wysyłanie do nich odpowiednio spersonalizowanych komunikatów. Podstawowym błędem e-mail marketingu jest bowiem przesyłanie dokładnie tych samych komunikatów, do wszystkich osób z listy.

tłum połączony liniami

Pandemia zmusiła wiele przedsiębiorstw do przeniesienia biznesu do Internetu. Głównym wyzwaniem z tym związanym jest pozyskiwanie klientów, a przynajmniej nawiązanie z nimi relacji, dzięki czemu finalnie rzeczywiście staną się oni klientami firmy. Jakie działania warto wdrożyć w tej sytuacji wdrożyć?

Historia, która zdarzyła się na prawde

O e-mail marketingu można pisać książki i wiele zostało napisanych. Kiedy stosować, dla jakiej branży, jak skłonić użytkownika do klikania. Na to wszystko przyjdzie czas.

Dziś chcemy zaprezentować wam pewien scenariusz jednego z naszych klientów. Zgłosiła się do nas firma X oczywiście, że względu na RODO oraz, że jest to nasz klient będziemy posługiwać się taką nazwą. Właścicielka firmy szukała nowych rynków zbytów za granicą, w Polsce jej produkty były dobrze sprzedawane, ale niestety konkurencja nie śpi i kopiuje produkty, a są to meble z drewna. Oczywiście jak przystało na konkurencję zaniżają ceny aby wygryźć wszystkich graczy. Walka trwała, jak się okazało ceny zaczęły schodzić coraz niżej do granic opłacalności, a nikt z nas nie chce dokładać do interesu. Rozwiązaniem było porzucenie rynku Polskiego i udanie się za zachodnią granicę, gdzie klienci mają zasobniejsze portfel.

Dotarcie do nich nie jest łatwe wymaga dużo czasu. Gdy już udało się zdobyć pojedyńczych klientów detalicznych, którzy polecali pomiędzy sobą produkty, znów konkurencja się odezwała i postanowili znowu namieszać scenariusz się powtórzył. Rozwiązaniem tego problemu było jedno dotrzeć do klientów hurtowych za granicą, aby tego dokonać sprawdziliśmy w naszej bazie danych i znaleźliśmy ok 3 tyś firm pasujących.

Przygotowaliśmy odpowiednio kampanie marketingową, kreacje graficzną i posłaliśmy ją w świat. Minął tydzień, potem drugi statystyki wyglądały ok ale nastała cisza, aż nagle zaczęli się odzywać zainteresowane firmy i tak udało się złapać dobry kontakt, podpisać umowy na wyłączność sugerowane przez hurtowników i teraz można zająć się spokojnie produkcją i wymyślaniem nowych wzorów, którzy sami klienci sugerują i zamawiają. Dzięki temu markę udało tak dobrze wypromować. Konkurencja nie ma szans nawet gdy zniżą ceny, a widać to po ilości zamówień które spływają codziennie, a nasza klientka przygotowuje się do ekspansji poza Europę. To wszystko pokazuje, że warto przegrać nie jedną, a nawet dwie walki aby wygrać całą wojnę.

GFDR 2017 cover animated

 

O nas

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP, lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich. Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

Ostatnie newsy

17
Sie2020

Jakie są...

Jakie są podstawowe różnice między bazami danych B2B a B2C?

Zasadnicza różnica między baza...

27
Lip2020

Skuteczny e-mail...

Skuteczny e-mail marketing. Jakich zasad przestrzegać, by odnieść sukces?

E-mail marketing wciąż cieszy ...

20
Lip2020

Korzystanie z...

Korzystanie z biznesowych baz danych a RODO. Co wolno, a czego nie?

Wejście w życie w roku 2018 Og...

13
Lip2020

Zakup bazy...

Zakup bazy danych. Jakie dane o konsumentach można uzyskać?

Aby działania marketingowe był...

06
Lip2020

Jak pozyskiwać...

Jak pozyskiwać klientów przez Internet w czasie pandemii?

Pandemia zmusiła wiele przedsi...

14
Cze2018

E-mail marketing

E-mail marketing

Historia, która zdarzyła się n...

Kontakt

 TARGET MEDIA

 ul. Cytrynowa 24

 60-185 Skórzewo k/Poznania

 (61) 677 25 77  - 881 055 077

 kontakt (@) target-media.pl