Odpowiednie targetowanie – klucz do sukcesu w działaniach marketingowych?
Reklama dźwignią handlu – to powiedzenie pomimo upływu czasu nigdy nie straci na aktualności. Wraz z rozwojem dostępności usług i towarów rośnie jednak świadomość reklamodawców i celowość ich działań. Ogromne znaczenie w tej kwestii ma targetowanie, które ma na celu jak najskuteczniejsze dotarcie do pożądanej grupy odbiorców. Na czym jednak dokładnie polega targetowanie i jak może nam pomóc odnieść sukces w działaniach marketingowych? Zapraszamy do lektury!
Czym jest targetowanie?
Sama nazwa z pewnością słusznie kojarzy nam się z angielskim słowem target – czyli “cel”. Łatwo możemy więc wywnioskować, że w kontekście marketingu targetowanie ma na celu jak najdokładniejsze dotarcie reklamy do konkretnej grupy docelowej – potencjalnych klientów i kontrahentów, osób zainteresowanych naszymi produktami bądź usługami. Jest to więc proces niezwykle ważny, jeśli zależy nam na skutecznej reklamie. W dużym skrócie możemy to nazwać reklamą szytą na miarę klienta, a ten fakt znacząco zwiększa nasze szanse na sukces w marketingu. Co więcej, wyróżniamy 3 najważniejsze rodzaje targetowania:
- autorskie – w tym rodzaju targetowania możemy sami określić bardzo szczegółowo naszą docelową grupę odbiorców na podstawie własnych kryteriów. Możemy w ten sposób trafić nawet do bardzo wąskiego grona potencjalnych klientów;
- behawioralne – zazwyczaj najpopularniejszy sposób targetowania polegający na obserwacji zachowań użytkownika (np. w sieci) i dostosowaniu na tej podstawie reklam do jego zainteresowań, stron przez niego odwiedzanych i interesujących go tematów oraz kategorii;
- kontekstowe – oparte głównie na słowach kluczowych pojawiających się na odwiedzanej przez użytkownika stronie, co pozwala na jak najbardziej tematyczne dopasowanie wyświetlanej reklamy do zawartości przeglądanej witryny internetowej.
Targetowanie – jak to robić?
Istnieje kilka ważnych kroków, które należy powziąć, by zastosować w swoich kampaniach marketingowych jak najbardziej celne targetowanie. Pierwszym z nich jest z pewnością ustalenie kierunku swojej reklamy. W tym celu powinniśmy zastanowić się, co chcemy przekazać potencjalnym klientom, co ich najbardziej interesuje, a co może im dać nasza firma. Dzięki dogłębnemu przemyśleniu tych kwestii będziemy już mieli ogólny profil grupy docelowej – będziemy wiedzieli, jakich cech poszukujemy u swoich odbiorców i co nas z nimi łączy. Kolejnym krokiem powinno być określenie narzędzi targetowania – bowiem możemy to robić na różne sposoby. Jednymi z najczęściej wybieranych są reklamy na stronach internetowych, kampanie marketingowe w social mediach czy wysyłanie e-maili reklamowych. No dobrze, wiemy już, do kogo chcemy i trafić i jakim kanałem łączności to zrobić…, ale przecież w naszej reklamie musimy też zawrzeć ciekawy content, czyli treść, która zainteresuje odbiorców! Tak naprawdę samo kliknięcie w reklamę to już ogromny sukces, ale utrzymanie zainteresowania klienta zależy już później wyłącznie od contentu. Warto więc w tej kwestii zadbać o przejrzyste, ale przykuwające uwagę hasła, obrazy czy treści. Ponadto, warto pamiętać także o retargetingu, czyli zadbaniu o tych klientów, którzy wykazali zainteresowanie naszą ofertą, lecz z jakiegoś powodu nie sfinalizowali transakcji. Przypominanie się im regularnie może sprawić, że na nowo rozbudzimy ich ciekawość i zachęcimy do zakupów.
Tak powzięte targetowanie reklam pozwoli nam mądrze wykorzystać nasz budżet przeznaczony na marketing. Będziemy mieć pewność, że nasza reklama trafia do najlepszej grupy odbiorców, wśród których jest największa szansa na pozyskanie nowych kontrahentów. Jednak początki mogą nie być łatwe, dlatego warto skorzystać z pomocy firmy zajmującej się reklamą i bazami danych. Dlaczego? Ponieważ odpowiednia baza danych, czyli na przykład baza osób prywatnych o konkretnej kategorii zainteresowań, znacząco ułatwi nam skuteczne targetowanie. To inwestycja, która z pewnością się zwróci i pomoże przyciągnąć do firmy nowych klientów.
Masz pytania? - Jak możemy ci pomóc?
TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP,
lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich.
Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!
ADRES
ul. Cytrynowa 24
60-185 Skórzewo k/Poznania
kontakt@target-media.pl
Dział obsługi Klienta
TELEFON
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 TargetMedia | Usługi | Aktualności | Skontaktuj się z nami | Polityka prywatności