Historia e-maila – od rewolucji do ewolucji

Ponad połowa osób w Polsce korzysta z poczty elektronicznej. W niektórych państwach na świecie jej użytkowników jest jeszcze więcej. Statystyki wskazują, że są kraje, w których z e-maili korzysta nawet 90% ich mieszkańców. Takie dane nie dziwią zwłaszcza ze względu na to, że elektroniczne wiadomości stały się podstawowym narzędziem komunikacji nie tylko społecznej, ale i biznesowej. Mimo że historia e-maila sięga 1965 roku, zainteresowanie pocztą elektroniczną nie słabnie i nic nie wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości się to zmieni. W czym tkwi fenomen e-maila? Poznajmy jego bogatą historię.

E-mail i jego początki

Początki e-maila sięgają roku 1965, kiedy to swoją działalność rozpoczyna pierwszy system pocztowy Mailbox. Przełomem w historii poczty elektronicznej jest jednak rok 1969. To właśnie wtedy po raz pierwszy wysłana została wiadomość elektroniczna w ramach ARPANETU (prekursora dzisiejszej sieci). Dwa lata później Ray Tomlinson wymyślił elektroniczny system przesyłania wiadomości, w ramach którego do ich adresowania zaczęto wykorzystywać powszechnie znany dziś symbol @. Kolejne lata oznaczały dynamiczny rozwój. Maile zyskiwały coraz większą popularność m.in. za sprawą Królowej Elżbiety, która w 1976 roku stała się użytkowniczką tego systemu zdalnej komunikacji.

Potencjał e-maili szybko zaczęli dostrzegać też przedsiębiorcy. Szacuje się, że pierwszy mail w komunikacji marketingowej wykorzystano już w 1978 roku. Wiadomość reklamującą Digital Equipment Corporation miał wysłać Gary Thuerk. W latach 80. komunikacja e-mailowa nabiera rozpędu, a w treściach wiadomości pojawiają się pierwsze emotikony. W 1989 roku, po wynalezieniu przez Tima Bernersa Lee sieci internetowej zainteresowanie pocztą elektroniczną lawinowo rośnie. W 1993 roku pojawiła się pierwsza wersja poczty Microsoftu – Outlook, a w 1997 roku popularność zyskiwał Yahoo Mail. W 2004 roku powstaje z kolei największy serwis pocztowy – Gmail, który obecnie skupia miliardy użytkowników na całym świecie.

E-mail kontra współczesne komunikatory

I choć wydawać by się mogło, że w dobie mediów społecznościowych zainteresowanie pocztą elektroniczną spadnie, nic bardziej mylnego. Mimo różnorodności dostępnych komunikatorów to e-maile wciąż są podstawą komunikacji biznesowej. Przykładem są, chociażby kampanie e-mail, które uznaje się za jedną z najskuteczniejszych i najtańszych form interakcji z potencjalnymi klientami. Wciąż stosunkowo dużo osób korzysta z maili również w celach prywatnych. Nic zatem nie wskazuje na to, by nadchodził kres tej formy komunikacji.

Masz pytania? - Jak możemy ci pomóc?

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP,
lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich.
Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

PIN

ADRES

ul. Cytrynowa 24
60-185 Skórzewo k/Poznania

EMAIL

EMAIL

kontakt@target-media.pl
Dział obsługi Klienta

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 TargetMedia | Usługi | Aktualności | Skontaktuj się z nami | Polityka prywatności