Czym jest lead scoring i jak ma się do kampanii e-mail?
Każdy potencjalny konsument ma określone preferencje zakupowe. Nie jest łatwo ich zmienić, ale sprzedawcy przede wszystkim powinni podejmować próby ich poznania. Dzięki temu łatwiej będą mogli dopasować swoją ofertę do grupy docelowej i szybciej przekonają do siebie klientów. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Jednym z narzędzi, które może Ci pomóc w rozpoznawaniu preferencji użytkowników, jest tzw. lead scoring. Sprawdź, co to takiego.
Lead scoring - co oznacza i czemu służy?
Lead scoring jest sposobem oceniania aktywności użytkownika na konkretnej stronie internetowej poprzez przyznawanie mu określonych punktów za pewne cechy i zachowania. Dzięki niemu możesz sprawdzić, w jakim stopniu klient interesuje się Twoją ofertą i czy pasuje do grupy docelowej. Na podstawie uzyskanych wyników będziesz mógł z kolei opracować działania marketingowe, które podsycą zainteresowanie tych, dla których oferta już wydała się godna uwagi. Przede wszystkim jednak wyodrębnią te jednostki, do których w pierwszej kolejności należy się kierować ze względu na ich największe zainteresowanie marką, a tym samym i zakupem.
Znaczenie lead scoringu dla efektywności kampanii e-mail
Możliwość identyfikacji zainteresowanych ofertą konsumentów pozwala ukierunkować działania promocyjne właśnie na nich. Lead scoring ułatwia odnalezienie klientów, do których najbardziej opłaca się kierować kampanie e-mail. W dużym stopniu może więc to wpływać na efektywność działań marketingowych. Nie od dziś wiadomo, że sukces kampanii e-mail tkwi w adresowaniu treści do ściśle sprecyzowanej grupy docelowej. To z kolei szybko przynosi wymierne zyski, gdyż nie traci się czasu na przekonywanie niezdecydowanych, a utwierdza w przekonaniu o słuszności wyboru tych, których marka zainteresowała już wcześniej.