fbpx

Blog | Target Media

Czym jest lead scoring i jak ma się do kampanii e-mail?

Każdy potencjalny konsument ma określone preferencje zakupowe. Nie jest łatwo ich zmienić, ale sprzedawcy przede wszystkim powinni podejmować próby ich poznania. Dzięki temu łatwiej będą mogli dopasować swoją ofertę do grupy docelowej i szybciej przekonają do siebie klientów. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Jednym z narzędzi, które może Ci pomóc w rozpoznawaniu preferencji użytkowników, jest tzw. lead scoring. Sprawdź, co to takiego.

Lead scoring - co oznacza i czemu służy?

Lead scoring jest sposobem oceniania aktywności użytkownika na konkretnej stronie internetowej poprzez przyznawanie mu określonych punktów za pewne cechy i zachowania. Dzięki niemu możesz sprawdzić, w jakim stopniu klient interesuje się Twoją ofertą i czy pasuje do grupy docelowej. Na podstawie uzyskanych wyników będziesz mógł z kolei opracować działania marketingowe, które podsycą zainteresowanie tych, dla których oferta już wydała się godna uwagi. Przede wszystkim jednak wyodrębnią te jednostki, do których w pierwszej kolejności należy się kierować ze względu na ich największe zainteresowanie marką, a tym samym i zakupem.

Znaczenie lead scoringu dla efektywności kampanii e-mail

Możliwość identyfikacji zainteresowanych ofertą konsumentów pozwala ukierunkować działania promocyjne właśnie na nich. Lead scoring ułatwia odnalezienie klientów, do których najbardziej opłaca się kierować kampanie e-mail. W dużym stopniu może więc to wpływać na efektywność działań marketingowych. Nie od dziś wiadomo, że sukces kampanii e-mail tkwi w adresowaniu treści do ściśle sprecyzowanej grupy docelowej. To z kolei szybko przynosi wymierne zyski, gdyż nie traci się czasu na przekonywanie niezdecydowanych, a utwierdza w przekonaniu o słuszności wyboru tych, których marka zainteresowała już wcześniej.

 

O nas

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP, lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich. Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

Ostatnie newsy

06
Kwi2023

Bazy danych...

Bazy danych a marketing bezpośredni - jak są ze sobą powiązane?

Podstawowym założeniem marketi...

07
Mar2023

Dlaczego e-maile...

Dlaczego e-maile mogą wpadać do SPAMu?

Skuteczność kampanii e-mail za...

21
Lut2023

Organizacja kampani...

Organizacja kampani mobilnej czyli SMS i MMS w praktyce

Współcześnie skuteczny marketi...

14
Lut2023

Czym jest...

Czym jest lead scoring i jak ma się do kampanii e-mail?

Każdy potencjalny konsument ma...

11
Lut2023

Podbij serca...

Podbij serca klientów, czyli walentynkowa kampania mailingowa

Okres okołowalentynkowy często...

05
Sty2023

Jak wykorzystać...

Jak wykorzystać potencjał ukryty w kampaniach e-mail?

Kampanie e-mail są tanią, a je...

Kontakt

 Agencja TARGET MEDIA

 ul. Cytrynowa 24

 60-185 Skórzewo k/Poznania

 (61) 677 25 77  - 881 055 077

 kontakt (@) target-media.pl - DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA