Media społecznościowe kontra e-mail marketing. Co wybrać?
Popularność kampanii e-mail nie słabnie od lat. Zainteresowanie taką formą działalności reklamowej wynika z popularności samej poczty. Trudno obecnie wskazać użytkownika internetu, który nie korzysta z internetowej skrzynki pocztowej. Coraz trudniej jednak znaleźć też osobę, która nie ma konta w mediach społecznościowych. Z tego powodu w kampaniach social media szybko zaczęto upatrywać konkurencję dla e-mail marketingu. Jak wygląda skuteczność obu tych rozwiązań i które z nich warto wybrać?
Kampanie e-mail czy social media – które są skuteczniejsze?
Trudno znaleźć jednoznaczną odpowiedź na pytanie, czy lepiej zdecydować się na kampanie e-mail, czy social media. Wiele zależy od specyfiki biznesu, rozpoznawalności marki oraz etapu działalności. Oba rozwiązania mogą przynosić korzyści, niemniej znaczenie ma dokładne zaplanowanie działań w sieci. Wybór e-mail marketingu okazuje się korzystniejszy przede wszystkim pod względem skuteczności dotarcia do grupy docelowej. Dzięki bazom danych można precyzyjnie docierać do wielu zainteresowanych klientów. E-mail marketing zapewnia też możliwość personalizacji treści oraz jest stosunkowo tani.
Na korzyść social media marketingu przemawia z kolei globalny zasięg treści, dzięki któremu marka może uzyskać dużą rozpoznawalność. Zaletą promocji biznesu w mediach społecznościowych jest też bieżąca interakcja z użytkownikami. Za atut uznaje się także możliwość dystrybucji różnorodnych treści, w tym zdjęć czy video. Jej wadą może być jednak konieczność płacenia za reklamy. Zwłaszcza w dobie przeładowania informacyjnego często bez promocji postów trudno budować zasięgi. Z tego powodu kampanie na FB, Instagramie, LinkedIn’ie czy TikTok’u częściej traktuje się jako uzupełnienie większych działań reklamowych, a nie ich filar.