Bazy danych a marketing bezpośredni - jak są ze sobą powiązane?
Podstawowym założeniem marketingu bezpośredniego jest nawiązanie relacji z pojedynczym odbiorcą, który wykazuje zainteresowanie marką i może stać się potencjalnym klientem danej firmy. Relacja musi opierać się na interakcji pomiędzy nadawcą a adresatem treści reklamowych. Skierowanie przekazu do właściwej osoby nie jest jednak proste. Wymaga zastosowania konkretnych narzędzi, które pozwolą wyodrębnić właściwą jednostkę spośród wszystkich konsumentów. Jednym z takich narzędzi są bazy danych. Co warto o nich wiedzieć?
Bazy danych – dlaczego warto z nich korzystać?
Mianem baz danych określa się zbiór różnorodnych informacji na temat określonej grupy konsumentów, która pasuje do targetu firmy. W takiej formie systematyzuje i przechowuje się np. dane kontaktowe indywidualnych odbiorców lub firm. Korzystanie z baz danych klientów jest tym samym szansą na pozyskiwanie danych jednostek sprofilowanej grupy docelowej, do której można skierować przekaz reklamowy, mając pewność, że jest on dopasowany do preferencji i możliwości tej konkretnej grupy. W ten sposób łatwiej stworzyć efektywną kampanię, która przełoży się na realne zyski w przyszłości.
Rola baz danych w kreowaniu skutecznych kampanii marketingu bezpośredniego
Dotarcie do konkretnego klienta, które jest celem marketingu bezpośredniego, nie byłoby możliwe bez sprecyzowania grupy docelowej. Z kolei same bazy danych są podstawą efektywnego pozyskiwania klientów, którzy pasują do targetu firmy. Ich rola w kreowaniu skutecznych kampanii marketingu bezpośredniego jest zatem nieoceniona. To dzięki informacjom zawartym w zbiorach danych można personalizować kampanie marketingowe i na tej podstawie przyczyniać się do budowania trwałej relacji z klientem, a co za tym idzie również intensyfikować sprzedaż.