Podbij serca klientów, czyli walentynkowa kampania mailingowa
Okres okołowalentynkowy często oznacza intensyfikację sprzedaży dla wielu przedsiębiorców. W końcu Walentynki to idealna okazja do tego, by obdarować bliską osobę wyjątkowym upominkiem. Potencjał Święta Zakochanych warto więc wykorzystać w pełni. Jeśli chcesz zwrócić uwagę konsumentów na swoją markę w tym czasie, pomyśl o stworzeniu walentynkowej kampanii mailingowej. W dzisiejszym wpisie podpowiemy Ci, jak to zrobić.
Stwórz ofertę, która zwróci uwagę klienta
Chcesz, by klient skorzystał z Twojej oferty? Zaproponuj mu coś, czego nie znajdzie u konkurencji. Niech to będzie rabat, darmowa wysyłka, dodatek do zamówienia lub motyw „pary” – czyli kup nasz produkt, a drugi dostaniesz gratis lub o x% taniej. Zadbaj o to, by oferta rzeczywiście gwarantowała korzyść – niech będzie wyjątkowa tak samo, jak wyjątkowy powinien być walentynkowy upominek.
Dopasuj treści do grupy docelowej
Pamiętaj przy tym, że skuteczne kampanie e-mail muszą być skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Śmiało korzystaj zatem z baz danych. Zastosuj przy tym odpowiednią retorykę. Wykorzystaj motyw Walentynek, stosując hasła typu: „pozwól sobie na miłość”, „daj się rozpieścić”, „podaruj jemu/jej dowód swojej miłości” itp. Nie zapominaj przy tym jednak, by wzywać do działania. Motywuj odbiorcę do zakupu i używaj zwrotów takich jak np. „wyjątkowa oferta tylko dzisiaj”, „rabat trwa 3 dni”, „oferta wygasa już jutro”.
Zaplanuj konkretne działania
Przy tworzeniu kampanii działaj z rozmysłem. Jeden wysłany mail nie wystarczy. Przypominaj się potencjalnemu klientowi. Buduj napięcie – w pierwszej wiadomości poinformuj o usłudze, a w kolejnych wywołuj wrażenie ograniczonej dostępności oraz potęguj uczucie pilności poprzez wyrażenia takie jak np. „kup teraz, a zdążysz otrzymać zamówienie przed Walentynkami”.