fbpx

Blog | Target Media

Historia e-maila - od rewolucji do ewolucji

Ponad połowa osób w Polsce korzysta z poczty elektronicznej. W niektórych państwach na świecie jej użytkowników jest jeszcze więcej. Statystyki wskazują, że są kraje, w których z e-maili korzysta nawet 90% ich mieszkańców. Takie dane nie dziwią zwłaszcza ze względu na to, że elektroniczne wiadomości stały się podstawowym narzędziem komunikacji nie tylko społecznej, ale i biznesowej. Mimo że historia e-maila sięga 1965 roku, zainteresowanie pocztą elektroniczną nie słabnie i nic nie wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości się to zmieni. W czym tkwi fenomen e-maila? Poznajmy jego bogatą historię.

E-mail i jego początki

Początki e-maila sięgają roku 1965, kiedy to swoją działalność rozpoczyna pierwszy system pocztowy Mailbox. Przełomem w historii poczty elektronicznej jest jednak rok 1969. To właśnie wtedy po raz pierwszy wysłana została wiadomość elektroniczna w ramach ARPANETU (prekursora dzisiejszej sieci). Dwa lata później Ray Tomlinson wymyślił elektroniczny system przesyłania wiadomości, w ramach którego do ich adresowania zaczęto wykorzystywać powszechnie znany dziś symbol @. Kolejne lata oznaczały dynamiczny rozwój. Maile zyskiwały coraz większą popularność m.in. za sprawą Królowej Elżbiety, która w 1976 roku stała się użytkowniczką tego systemu zdalnej komunikacji.

Potencjał e-maili szybko zaczęli dostrzegać też przedsiębiorcy. Szacuje się, że pierwszy mail w komunikacji marketingowej wykorzystano już w 1978 roku. Wiadomość reklamującą Digital Equipment Corporation miał wysłać Gary Thuerk. W latach 80. komunikacja e-mailowa nabiera rozpędu, a w treściach wiadomości pojawiają się pierwsze emotikony. W 1989 roku, po wynalezieniu przez Tima Bernersa Lee sieci internetowej zainteresowanie pocztą elektroniczną lawinowo rośnie. W 1993 roku pojawiła się pierwsza wersja poczty Microsoftu – Outlook, a w 1997 roku popularność zyskiwał Yahoo Mail. W 2004 roku powstaje z kolei największy serwis pocztowy – Gmail, który obecnie skupia miliardy użytkowników na całym świecie.

E-mail kontra współczesne komunikatory

I choć wydawać by się mogło, że w dobie mediów społecznościowych zainteresowanie pocztą elektroniczną spadnie, nic bardziej mylnego. Mimo różnorodności dostępnych komunikatorów to e-maile wciąż są podstawą komunikacji biznesowej. Przykładem są, chociażby kampanie e-mail, które uznaje się za jedną z najskuteczniejszych i najtańszych form interakcji z potencjalnymi klientami. Wciąż stosunkowo dużo osób korzysta z maili również w celach prywatnych. Nic zatem nie wskazuje na to, by nadchodził kres tej formy komunikacji.

O nas

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP, lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich. Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

Ostatnie newsy

28
Paź2022

Lista mailingowa,...

Lista mailingowa, czyli jak efektywnie zbudować bazę kontaktów

Lista mailingowa to lista adre...

25
Paź2022

Media społecznościowe...

Media społecznościowe kontra e-mail marketing. Co wybrać?

Popularność kampanii e-mail ni...

08
Wrz2022

Korzyści płynące...

Korzyści płynące z pozyskiwania zbiorów od profesjonalnych firm infobrokeringowych

Nie jest tajemnicą, że odpowie...

29
Sie2022

Jak efektywnie...

Jak efektywnie wykorzystywać kampanie głosowe IVR.

Usługa IVR cieszy się obecnie ...

10
Sie2022

Terytorialna czy...

Terytorialna czy branżowa? Z jakiej bazy firm warto skorzystać?

Skuteczność kampanii reklamowe...

29
Lip2022

Historia e-maila...

Historia e-maila - od rewolucji do ewolucji

Ponad połowa osób w Polsce kor...

Kontakt

 Agencja TARGET MEDIA

 ul. Cytrynowa 24

 60-185 Skórzewo k/Poznania

 (61) 677 25 77  - 881 055 077

 kontakt (@) target-media.pl - DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA