fbpx

Blog | Target Media

Graficzny czy tekstowy - na jaki szablon mailingowy warto postawić?

Planujesz zainwestować w kampanię e-mailową? Jeśli tak, to musisz wiedzieć, że samo wysłanie wiadomości do losowej grupy potencjalnych klientów nie wystarczy. Przede wszystkim powinieneś precyzyjnie określić, do kogo kierować swoje treści, a następnie zaprojektować szablon mailingowy, który okaże się najbardziej atrakcyjny dla odbiorców. Do swojej dyspozycji masz tekst oraz grafiki i zdjęcia. Z czego lepiej skorzystać? Poniżej podpowiadamy, jaki szablon mailingowy okazuje się dziś skuteczniejszy i czy lepiej bazować na treściach tekstowych, czy graficznych.

Który newsletter jest lepszy – tekstowy czy graficzny?

Każda branża jest inna i to przede wszystkim od jej specyfiki zależy to, w jaki sposób powinny być prowadzone kampanie e-mail. Wygląd szablonów mailingowych także jest od niej zależny. Zarówno newslettery w wersji graficznej, jak i tekstowej mają swoje wady i zalety. Szablon graficzny przyciąga uwagę odbiorców i nie zmusza ich do zapoznawania się z treścią całej wiadomości. Odbiorcy mogą szybko zapoznać się z tym, co ich interesuje,  a dzięki czytelności grafik nie pominą najważniejszych informacji. Problem z szablonem graficznym dotyczy jednak tego, że niewłaściwe proporcje obrazków mogą klasyfikować takie wiadomości jako spam. Grafiki i zdjęcia mogą się też nieprawidłowo wyświetlać, a wówczas bez tekstu przekaz nie spełni swojej funkcji.

Szablony tekstowe są bardziej angażujące dla odbiorców, ale ich przygotowanie nie wymaga umiejętności graficznych. Co więcej, takie newslettery na wszystkich skrzynkach pocztowych otwierają się w taki sam sposób. Za pomocą słów można stworzyć nietuzinkową opowieść o marce i zbudować bliższą relację z klientami. Dzięki bezpośrednim zwrotom do odbiorców maile wydają się też bardziej przyjazne i mniej formalne. I choć, niekiedy trudno przedstawić ofertę bez konkretnych wizualizacji produktów, obecnie w trendach są newslettery, które skupiają się na tekstach. Dobrym rozwiązaniem może być też połączenie tekstu z grafiką, jednak pamiętaj, by większą ilość miejsca przeznaczyć np. na  storytelling i bezpośrednie zwroty do odbiorcy.

O nas

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP, lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich. Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

Ostatnie newsy

18
Maj2022

Kampanie e-mail...

Kampanie e-mail jako idealny sposób na przypomnienie o Dniu Ojca

Natłok codziennych obowiązków ...

16
Maj2022

Wykorzystanie social...

Wykorzystanie social mediów do promocji fotowoltaiki

Zgodnie z danymi opublikowanym...

19
Kwi2022

Graficzny czy...

Graficzny czy tekstowy - na jaki szablon mailingowy warto postawić?

Planujesz zainwestować w kampa...

08
Kwi2022

Co warto...

Co warto zrobić, aby sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?

Sukces każdej firmy w dużej mi...

18
Mar2022

Nie tylko...

Nie tylko newsletter, czyli jakie wiadomości warto wysyłać klientom?

Kampanie marketingowe prowadzo...

28
Sty2022

O czym...

O czym warto pamiętać podczas planowania działalności związanej z fotowoltaiką?

Rozwiązania fotowoltaiczne cie...

Kontakt

 Agencja TARGET MEDIA

 ul. Cytrynowa 24

 60-185 Skórzewo k/Poznania

 (61) 677 25 77  - 881 055 077

 kontakt (@) target-media.pl - DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA