Budowa czy zakup – który sposób na pozyskanie bazy danych jest efektywniejszy?

W każdym biznesie, który pozyskuje klientów przez kampanie e-mail, niezbędne jest posiadanie bazy danych klientów. Niezależnie od tego, czy to klienci indywidualni, czy potencjalni partnerzy biznesowi – poprzez odpowiednio zaplanowany mailing można nie tylko do nich dotrzeć, ale i nawiązać z nimi długofalowe relacje. Jeśli nie masz listy potencjalnych odbiorców swoich wiadomości, możesz pozyskać ją na dwa sposoby: zbudować ją samemu albo kupić gotową bazę danych firm lub osób prywatnych. Każda opcja ma swoje wady i zalety, o których przeczytasz w niniejszym tekście.

Samodzielne budowanie bazy danych klientów

Powszechnie uważa się, że baza klientów zbudowana samodzielnie ma najwyższą jakość i przynosi najwięcej korzyści. Dane pozyskane dzięki własnym działaniom są pewne, a ich właściciele zwykle mają już jakieś relacje z firmą, której powierzyli swoje adresy i telefony. Jednak zbudowanie takiej wartościowej listy klientów do masowej wysyłki maili lub SMS-ów może trwać nawet kilka lat i wymaga wiele zachodu.
Zgodę na korzystanie z danych osobowych można uzyskać na kilka sposobów. Dość łatwą i szybką metodą jest organizacja konkursów. Bierze w nich udział wielu ludzi, a szansa na nagrodę zachęca ich do wyrażenia zgody na wykorzystanie swojego adresu e-mail i innych danych. Warto także przeprowadzać ankiety, dzięki którym można od razu uporządkować zdobyte dane według wybranych kryteriów. Innym ciekawym sposobem na pozyskanie danych i nawiązanie relacji jest udostępnienie darmowych treści (artykułu, webinaru, poradnika itd.) w zamian za dane kontaktowe.

Zakup gotowej bazy danych B2B lub B2C

Zakup bazy danych ma ogromną zaletę – to szybkie, jednorazowe działanie, które od razu może przynieść wymierne korzyści. To jednak zależy od jakości zakupionych danych. Dobrej jakości baza przede wszystkim składa się z realnych, aktualnych adresów i telefonów. Jeśli nie chcesz mieć kłopotów z powodu takiego zakupu, upewnij się, że sprzedawca danych zdobył je w legalny sposób i ma zgodę na przekazanie ich dalej. W Target Media mamy wyłącznie takie bazy danych klientów – zbudowane legalnie, z aktualnymi i prawdziwymi danymi. Segregujemy je tak, aby kupujący otrzymał gotową listę potencjalnych klientów o pożądanych przez niego cechach i predyspozycjach zakupowych. Dzięki temu skuteczność Twoich kampanii e-mail będzie maksymalnie wysoka, a Twoje wyniki sprzedażowe znacząco się poprawią!

Masz pytania? - Jak możemy ci pomóc?

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP,
lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich.
Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

PIN

ADRES

ul. Cytrynowa 24
60-185 Skórzewo k/Poznania

EMAIL

EMAIL

kontakt@target-media.pl
Dział obsługi Klienta

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 TargetMedia | Usługi | Aktualności | Skontaktuj się z nami | Polityka prywatności