fbpx

Blog | Target Media

Budowa czy zakup - który sposób na pozyskanie bazy danych jest efektywniejszy?

W każdym biznesie, który pozyskuje klientów przez kampanie e-mail, niezbędne jest posiadanie bazy danych klientów. Niezależnie od tego, czy to klienci indywidualni, czy potencjalni partnerzy biznesowi – poprzez odpowiednio zaplanowany mailing można nie tylko do nich dotrzeć, ale i nawiązać z nimi długofalowe relacje. Jeśli nie masz listy potencjalnych odbiorców swoich wiadomości, możesz pozyskać ją na dwa sposoby: zbudować ją samemu albo kupić gotową bazę danych firm lub osób prywatnych. Każda opcja ma swoje wady i zalety, o których przeczytasz w niniejszym tekście.

 

Samodzielne budowanie bazy danych klientów

Powszechnie uważa się, że baza klientów zbudowana samodzielnie ma najwyższą jakość i przynosi najwięcej korzyści. Dane pozyskane dzięki własnym działaniom są pewne, a ich właściciele zwykle mają już jakieś relacje z firmą, której powierzyli swoje adresy i telefony. Jednak zbudowanie takiej wartościowej listy klientów do masowej wysyłki maili lub SMS-ów może trwać nawet kilka lat i wymaga wiele zachodu.
Zgodę na korzystanie z danych osobowych można uzyskać na kilka sposobów. Dość łatwą i szybką metodą jest organizacja konkursów. Bierze w nich udział wielu ludzi, a szansa na nagrodę zachęca ich do wyrażenia zgody na wykorzystanie swojego adresu e-mail i innych danych. Warto także przeprowadzać ankiety, dzięki którym można od razu uporządkować zdobyte dane według wybranych kryteriów. Innym ciekawym sposobem na pozyskanie danych i nawiązanie relacji jest udostępnienie darmowych treści (artykułu, webinaru, poradnika itd.) w zamian za dane kontaktowe.

Zakup gotowej bazy danych B2B lub B2C

Zakup bazy danych ma ogromną zaletę – to szybkie, jednorazowe działanie, które od razu może przynieść wymierne korzyści. To jednak zależy od jakości zakupionych danych. Dobrej jakości baza przede wszystkim składa się z realnych, aktualnych adresów i telefonów. Jeśli nie chcesz mieć kłopotów z powodu takiego zakupu, upewnij się, że sprzedawca danych zdobył je w legalny sposób i ma zgodę na przekazanie ich dalej. W Target Media mamy wyłącznie takie bazy danych klientów – zbudowane legalnie, z aktualnymi i prawdziwymi danymi. Segregujemy je tak, aby kupujący otrzymał gotową listę potencjalnych klientów o pożądanych przez niego cechach i predyspozycjach zakupowych. Dzięki temu skuteczność Twoich kampanii e-mail będzie maksymalnie wysoka, a Twoje wyniki sprzedażowe znacząco się poprawią!

O nas

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP, lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich. Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

Ostatnie newsy

14
Lip2021

E-mail marketing...

E-mail marketing a zmiany przyzwyczajeń zakupowych wywołane pandemią COVID-19

Pandemia COVID-19 wywróciła do...

12
Lip2021

Budowa czy...

Budowa czy zakup - który sposób na pozyskanie bazy danych jest efektywniejszy?

W każdym biznesie, który pozys...

06
Maj2021

Odpowiednie targetowanie...

Odpowiednie targetowanie - klucz do sukcesu w działaniach marketingowych?

Reklama dźwignią handlu – to p...

01
Kwi2021

Błędy w...

Błędy w komunikacji cyfrowej. Czego powinieneś unikać?

W ostatnich latach na popularn...

19
Mar2021

Zalety korzystania...

Zalety korzystania z baz danych w call center

Skuteczna sprzedaż w Interneci...

05
Lut2021

Cold mailing...

Cold mailing w teorii i praktyce. Z czym to się je?

Masowa wysyłka maili to prakty...

Kontakt

 Agencja TARGET MEDIA

 ul. Cytrynowa 24

 60-185 Skórzewo k/Poznania

 (61) 677 25 77  - 881 055 077

 kontakt (@) target-media.pl - DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA