fbpx

Budowa czy zakup - który sposób na pozyskanie bazy danych jest efektywniejszy?

W każdym biznesie, który pozyskuje klientów przez kampanie e-mail, niezbędne jest posiadanie bazy danych klientów. Niezależnie od tego, czy to klienci indywidualni, czy potencjalni partnerzy biznesowi – poprzez odpowiednio zaplanowany mailing można nie tylko do nich dotrzeć, ale i nawiązać z nimi długofalowe relacje. Jeśli nie masz listy potencjalnych odbiorców swoich wiadomości, możesz pozyskać ją na dwa sposoby: zbudować ją samemu albo kupić gotową bazę danych firm lub osób prywatnych. Każda opcja ma swoje wady i zalety, o których przeczytasz w niniejszym tekście.

 

Samodzielne budowanie bazy danych klientów

Powszechnie uważa się, że baza klientów zbudowana samodzielnie ma najwyższą jakość i przynosi najwięcej korzyści. Dane pozyskane dzięki własnym działaniom są pewne, a ich właściciele zwykle mają już jakieś relacje z firmą, której powierzyli swoje adresy i telefony. Jednak zbudowanie takiej wartościowej listy klientów do masowej wysyłki maili lub SMS-ów może trwać nawet kilka lat i wymaga wiele zachodu.
Zgodę na korzystanie z danych osobowych można uzyskać na kilka sposobów. Dość łatwą i szybką metodą jest organizacja konkursów. Bierze w nich udział wielu ludzi, a szansa na nagrodę zachęca ich do wyrażenia zgody na wykorzystanie swojego adresu e-mail i innych danych. Warto także przeprowadzać ankiety, dzięki którym można od razu uporządkować zdobyte dane według wybranych kryteriów. Innym ciekawym sposobem na pozyskanie danych i nawiązanie relacji jest udostępnienie darmowych treści (artykułu, webinaru, poradnika itd.) w zamian za dane kontaktowe.

Zakup gotowej bazy danych B2B lub B2C

Zakup bazy danych ma ogromną zaletę – to szybkie, jednorazowe działanie, które od razu może przynieść wymierne korzyści. To jednak zależy od jakości zakupionych danych. Dobrej jakości baza przede wszystkim składa się z realnych, aktualnych adresów i telefonów. Jeśli nie chcesz mieć kłopotów z powodu takiego zakupu, upewnij się, że sprzedawca danych zdobył je w legalny sposób i ma zgodę na przekazanie ich dalej. W Target Media mamy wyłącznie takie bazy danych klientów – zbudowane legalnie, z aktualnymi i prawdziwymi danymi. Segregujemy je tak, aby kupujący otrzymał gotową listę potencjalnych klientów o pożądanych przez niego cechach i predyspozycjach zakupowych. Dzięki temu skuteczność Twoich kampanii e-mail będzie maksymalnie wysoka, a Twoje wyniki sprzedażowe znacząco się poprawią!

O nas

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP, lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich. Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

Ostatnie newsy

05
Gru2023

Jakie korzyści...

Jakie korzyści przyniesie zakup bazy danych b2b dla Twojej firmy?

Zakup bazy danych B2B stanowi ...

07
Sie2023

Mobilny marketing...

Mobilny marketing na smartfony - czym powinny wyróżniać się wiadomości?

W dobie dynamicznego rozwoju t...

10
Lip2023

Jakie czynniki...

Jakie czynniki mają wpływ na koszt bazy danych?

W świecie, w którym...

05
Lip2023

Najpopularniejsze formy...

Najpopularniejsze formy e-mail marketingu

W dzisiejszej erze cyfrowej e-...

06
Cze2023

Kilka wskazówek...

Kilka wskazówek jak powinna wyglądać treść i wygląd mailingu

Kampanie mailingowe są potężny...

06
Kwi2023

Bazy danych...

Bazy danych a marketing bezpośredni - jak są ze sobą powiązane?

Podstawowym założeniem marketi...

Kontakt

 Agencja TARGET MEDIA

 ul. Cytrynowa 24

 60-185 Skórzewo k/Poznania

 (61) 677 25 77  - 881 055 077

kontakt@target-media.pl - DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA