fbpx

Błędy w komunikacji cyfrowej. Czego powinieneś unikać?

W ostatnich latach na popularności zyskała komunikacja cyfrowa, która przeniosła się do Internetu. Komunikatory społeczne,  media społeczne, fora internetowe, ale też rozwój portali internetowych sprawił, że większość informacji czerpiemy właśnie z on-line’u. Podpowiadamy jak uniknąć więc błędów w komunikacji, aby przekaz był interesujący dla potencjalnych odbiorców.

Narzędzia komunikacji cyfrowej

W ostatniej dekadzie bardzo mocno rozwinęły się narzędzia komunikacji cyfrowej. Pojawiły się nowe możliwości komunikowania treści cyfrowej z potencjalnymi obserwatorami, ale przede wszystkim osobami zainteresowanymi określoną usługą czy tematem. I tak do nowoczesnych narzędzi komunikacji zaliczyć można pocztę elektroniczną oraz kampanie e-mail, konta w mediach społecznościowych oraz kampanie w social mediach, smartfony oraz kampanie mobilne SMS lub MMS. Każde z tych narzędzi charakteryzuje się własną specyfiką komunikacji, dostosowaniem ilości słów, które można przekazać potencjalnym odbiorcom.

Planowanie komunikacji

Komunikacja cyfrowa jest bardzo dynamiczna i praktycznie co kilka sekund pojawia się nowy tekst w mediach cyfrowych, na social mediach czy wysyłanych jest przy pomocy poczty elektronicznej. Jednakże, aby przekazywane treści były interesujące dla potencjalnych odbiorców warto je zaplanować. Kilka minut poświęcone na planowanie publikacji może zaoszczędzić nawet kilka godzin z naszej codziennej pracy. Warto więc zastanowić się jakie treści chcemy przekazać, do jakiej grupy docelowej dotrzeć z komunikatem cyfrowym, aby przekaz był skuteczny. Dzięki temu można uniknąć chaosu i przede wszystkim przygotować się do nadchodzących wydarzeń.

Dostosowanie języka komunikacji

Internet jest medium dostępnym dla wszystkich, zatem niezbędne jest dostosowanie języka komunikacji do grupy odbiorczej. I tak w przypadku komunikatów skierowanych do młodzieży warto stosować emotikonki oraz treści krótkie wzbogacone o infografiki, a także zdjęcia, które będą wzbogacać przekaz. Treści w komunikacji cyfrowej powinny być również przekazywane językiem prostym, bogatym w przymiotniki i zdecydowanie bardziej opisowym. Treści lifestylowe są chętniej czytane przez potencjalnych odbiorców, dlatego powinny posiadać intrygujące i interesujące jednocześnie tytuły. Komunikaty publikowane w mediach społecznościowych, szczególnie na Instagramie powinny być krótkie oraz uzupełnione hasztagiem, dzięki któremu łatwiej można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Nie bez znaczenia w komunikacji cyfrowej jest też stosowanie interesujących zdjęć czy kolaży, które można wykonać w dostępnych na narzędzia cyfrowe aplikacjach. Ważne również, aby śledzić zmieniające się trendy, zachowania innych marek oraz dobre praktyki, które pozwolą dostosować treść do oczekiwań odbiorców.

O nas

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP, lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich. Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

Ostatnie newsy

05
Gru2023

Jakie korzyści...

Jakie korzyści przyniesie zakup bazy danych b2b dla Twojej firmy?

Zakup bazy danych B2B stanowi ...

07
Sie2023

Mobilny marketing...

Mobilny marketing na smartfony - czym powinny wyróżniać się wiadomości?

W dobie dynamicznego rozwoju t...

10
Lip2023

Jakie czynniki...

Jakie czynniki mają wpływ na koszt bazy danych?

W świecie, w którym...

05
Lip2023

Najpopularniejsze formy...

Najpopularniejsze formy e-mail marketingu

W dzisiejszej erze cyfrowej e-...

06
Cze2023

Kilka wskazówek...

Kilka wskazówek jak powinna wyglądać treść i wygląd mailingu

Kampanie mailingowe są potężny...

06
Kwi2023

Bazy danych...

Bazy danych a marketing bezpośredni - jak są ze sobą powiązane?

Podstawowym założeniem marketi...

Kontakt

 Agencja TARGET MEDIA

 ul. Cytrynowa 24

 60-185 Skórzewo k/Poznania

 (61) 677 25 77  - 881 055 077

kontakt@target-media.pl - DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA