Co powinien zawierać dobry newsletter?
Dobry newsletter może stanowić solidną dźwignię sprzedaży. E-mail marketing bowiem wcale nie wymarł, choć skuteczny jest tylko wtedy, gdy działania z nim związane zostały właściwie zaplanowane. O czym więc pamiętać przygotowując newsletter?
Newsletter, czyli nie tylko reklama
Newsletter warto traktować nie tylko jako ofertę sprzedażową. Praktycy zachęcają do tego, aby e-mail marketing stanowił także okazję do nawiązania relacji, warto więc pokazywać, co ma się w zanadrzu. Dobrym pomysłem będzie stworzenie newslettera z przydatnymi treściami, pośrednio związanymi z produktami.
Przykład? Jeśli zajmujesz się sprzedażą roślin w pięknie przygotowanych doniczkach, może być to okazja do linkowania własnych artkułów blogowych, np. o ich pielęgnacji. Dzięki e-mail marketingowi, można zaproponować również zapisanie się do grupy tematycznej firmy czy przekierować do własnego, prowadzonego kanału na YouTube.
Tylko kilka sekund
Na skrzynkę pocztową każdego z nas i to właściwie codziennie, trafia od kilku do kilkunastu newsletterów. Najlepszym sposobem na to, aby zostały otworzone i odczytane, jest zadbanie od odpowiedni tytuł newslettera.
Cechy dobrego tytułu newslettera to:
- optymalna długość – najwyższe statystki odczytywania mają te zawierające od 6 do 10 słów, a najdłuższe, czyli powyżej 21 słów, zaledwie 9 proc.,
- aktualność – newslettery warto tworzyć w związku z bieżącymi tematami, przy czym muszą być one ważne dla grupy docelowej,
- ograniczenie – w przypadku ofert promocyjnych warto zaznaczyć, że są czasowo ograniczona, np. „Sprzedaż -30% tylko do 1 lutego!”,
- rankingi i cyfry – podobnie jak w wyszukiwarce Google, tak i w tytułach newsletterów, dobrze sprawdzają się cyfry, zwłaszcza duże oraz nieparzyste.
Dobrze napisany i dobrze pokazany
Nawet po przeczytaniu tytułu newslettera i jego otworzeniu, wciąż mamy tylko kilka kolejnych sekund na zainteresowanie potencjalnego klienta. Dlatego też tak ważne jest, aby treść była dobrze opracowana.
Warto przede wszystkim unikać ściany tekstu, a także długich ofert opisowych. Zdecydowanie lepiej skupić się na dobrze dobranych grafikach, które powinny przyciągać uwagę. Te ostatnie nie mogą być jednak przypadkowe: muszą przekazywać informacje i najlepiej być spójne z komunikacją marki.
Zawarcie przycisków call to action
Każdy, dobry newsletter, musi zawierać także przycisk call to action wzywające do działania. Chodzi o aktywne przyciski, np. „Sprawdź” czy „Kup teraz”, po których kliknięciu zostanie się przeniesionym na stronę ofertową lub pod wskazany link. Bardzo ważne jest także to, aby call to action były dobrze widoczne i wyróżniały się na tle pozostałych komunikatów.
Testowanie i jeszcze raz testowanie
Ustalenie, które newslettery sprawdzają się w danej grupie docelowej, może wymagać nieco więcej czasu. Dlatego też warto stosować różne rozwiązania i sprawdzać, które przynoszą najlepszy efekt. Niezbędne jest więc bieżące analizowanie danych, na co pozwala większość dobrze działających systemów e-mail marketingowych.
Jak widać przygotowanie dobrego newslettera wymaga czasu i wiedzy. Często więc najlepiej zlecić to zadanie specjalistom (tak, to my!), którzy właściwie zaplanują tego typu działania.
Masz pytania? - Jak możemy ci pomóc?
TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP,
lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich.
Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!
ADRES
ul. Cytrynowa 24
60-185 Skórzewo k/Poznania
kontakt@target-media.pl
Dział obsługi Klienta
TELEFON
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 TargetMedia | Usługi | Aktualności | Skontaktuj się z nami | Polityka prywatności