fbpx

Blog | Target Media

E-mail marketing wciąż cieszy się popularnością jeśli chodzi o komunikację z klientami oraz zwiększanie sprzedaży. Niestety jego nieumiejętne prowadzenie może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Jak więc realizować takie działania efektywnie?

Segmentacja klientów

Jedną z podstawowych zasad jest takie podzielenie bazy klientów, aby otrzymywali oni informacje, które będą wpisywać się w ich potrzeby. Wiele przedsiębiorstw dopiero rozpoczynających działalność nie ma jednak możliwości segmentacji, nie dysponuje bowiem bazą klientów. Dobrym sposobem na jej stopniowe tworzenie jest zachęcanie klientów do zapisywania się do newsletterów. Można również decydować się na gotowe bazy mailowe, które Państwu oferujemy, sprofilowane według szeregu kryteriów.

Jeśli już takie dane są dostępne, warto dzielić klientów według różnych kryteriów, od lojalności, przez aktywność wobec e-mail marketingu, aż po motywacje. Sprawi to, że zainteresowanie wiadomościami będzie częstsze, klienci częściej będą też podejmować określone działania.

Intrygujące tytuły

Na skrzynki pocztowe każdej osoby przychodzi dziennie od kilku do kilkunastu wiadomości. Wiele z nich po prostu ląduje w koszu, inne zaś przyciągają uwagę. Okazuje się, że najczęściej otwierane są wiadomości z krótkimi tytułami, do trzech słów. Można również testować inne warianty i na bieżąco sprawdzać ich skuteczność.

Krótkie, zwięzłe przekazy

Firmy nieustannie zabiegają o uwagę swoich klientów i na zwrócenie jej mają naprawdę niewiele czasu. Niestety skuteczność e-mail marketingu spada, im dłuższa jest treść. Niech za dobry przykład posłuży Neil Patel, przedsiębiorca oraz ekspert do spraw marketingu internetowego.

Większość jego e-mail to zaledwie kilka linijek tekst i są to lakoniczne zdania z zaledwie jednym linkiem kierującym na bloga. Oczywiście w przypadku sklepów internetowych sprawdzą się też grafiki produktowe, jednak nie powinno być ich zbyt wiele, aby nie przytłoczyć odbiorcy.

Call to action, czyli wezwanie do działania

Aby e-mail marketing był skuteczny, musi zawierać również elementy call to action. To linki, dzięki którym klient może przenieść się na zewnętrzną stronę lub do zakładki z konkretnym produktem, by móc od razu go zakupić.

Call to action powinny spełniać jednak określone kryteria takie jak:

  • rzucające się w oczy kolory lub czcionki, dzięki którym wiadomo, że klient ma do czynienia z wezwaniem do działania,
  • odpowiednie umieszczenie przycisku, najlepiej jak najwyżej w e-mailu,
  • zadbanie o odpowiednią wielkość, by przyciski były zauważalne nie tylko na komputerach, ale też ekranach smartfonów.

Ciekawostką jest to, że zmienienie zwrotu call to action na pierwszą osobę, np. „Wchodzę” zamiast „Wejdź”, w wielu przypadkach zwiększa wskaźnik kliknięć o nawet 90 proc.

Korzystanie z wyjątkowych okazji

Przy e-mail marketingu trzeba reagować na bieżące sytuacje i wykorzystywać specjalne okazje, takie jak Dzień Kobiet, Walentynki czy również święta mniej typowe. W przypadku tych ostatnich może być to okazja do stworzenia bardziej kreatywnych przekazów. Przykładem jest próba uczczenia mniej popularnego w naszym kraju Dnia Przyjaciela za pomocą rabatu lub darmowej przesyłki.

Taki e-mail marketing z pewnością przyciągnie uwagę większej grupy osób i będzie można liczyć na to, że działanie przyniesie oczekiwany skutek.

Analizowanie wyników kampanii

Niemożliwe jest tworzenie skutecznego e-mail marketingu, bez analizowania wyników tego typu działań oraz wyciągania z nich odpowiednich wniosków. Wiele platform umożliwia jednak śledzenie takich wskaźników jak otwieralność czy wskaźnik klikania. Jeśli są one niskie, wówczas niezbędny jest plan zmian.

Jak widać, wiele jest zasad e-mail marketingu, które pomogą w jego sukcesie. Laikom polecamy jednak pomoc agencji marketingowych, by działania te od razu przynosiły wymierne efekty.

O nas

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP, lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich. Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

Ostatnie newsy

17
Sie2020

Jakie są...

Jakie są podstawowe różnice między bazami danych B2B a B2C?

Zasadnicza różnica między baza...

27
Lip2020

Skuteczny e-mail...

Skuteczny e-mail marketing. Jakich zasad przestrzegać, by odnieść sukces?

E-mail marketing wciąż cieszy ...

20
Lip2020

Korzystanie z...

Korzystanie z biznesowych baz danych a RODO. Co wolno, a czego nie?

Wejście w życie w roku 2018 Og...

13
Lip2020

Zakup bazy...

Zakup bazy danych. Jakie dane o konsumentach można uzyskać?

Aby działania marketingowe był...

06
Lip2020

Jak pozyskiwać...

Jak pozyskiwać klientów przez Internet w czasie pandemii?

Pandemia zmusiła wiele przedsi...

14
Cze2018

E-mail marketing

E-mail marketing

Historia, która zdarzyła się n...

Kontakt

 TARGET MEDIA

 ul. Cytrynowa 24

 60-185 Skórzewo k/Poznania

 (61) 677 25 77  - 881 055 077

 kontakt (@) target-media.pl