fbpx

Blog | Target Media

Wejście w życie w roku 2018 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, czyli RODO, wpłynęło w sposób znaczący na działalność przedsiębiorstw. Dotyczy to każdej z firm, jednak zwłaszcza tych zajmujących się sprzedażą baz oraz tych, które je nabywają.

Kupowanie baz danych w dobie RODO

E-mail marketing cieszy się dużą popularnością i jeśli realizowany jest w odpowiedni sposób, jest też wysoce skuteczny. Nie może być on jednak prowadzony na chybił trafił i rozsyłany do przypadkowych odbiorców, zwłaszcza od wprowadzenia rozporządzenia RODO.

Właśnie dlatego część firm jest zainteresowana pozyskaniem baz danych klientów od przedsiębiorstw zajmujących się ich tworzeniem. Jak jednak mieć pewność, że będzie to legalne? Należy przede wszystkim pozyskać zgodę od osoby udostępniającej swoje dane na takie udostępnienie bazy.

To najczęściej wykorzystywany w tego typu działalności wariant, przy czym aktualny administrator także musi dodatkowo upewnić się, że taka zgoda została udzielona. Właśnie dlatego ważne jest pozyskiwanie baz danych od wiarygodnych podmiotów działających zgodnie z prawem i wedle RODO, takich jak nasza firma.

Uzyskanie licencji

W dobie RODO możliwe jest również pozyskiwanie licencji na dane. Jest ona jednak ograniczona pod względem zarówno czasu trwania, ale również sposobu, w jaki informacje te mogą być wykorzystywane.

Oznacza to w praktyce, że firma przeprowadzająca kampanię działa w imieniu administratora. To oczywista korzyść dla osób, których dane są w taki sposób przetwarzane, bowiem informacje o nich nie przedostają się do „podbaz”. Taka licencja może być wykorzystywana m.in. do promowania oraz oferowania własnych towarów albo usług, przy czym zgodnie z prawem baza nie może podlegać kopiowaniu, przekształcaniu czy dalszemu sprzedawaniu.

W przypadku korzystania z licencji klient może mieć też dostęp do rozszerzającej się w miarę upływu czasu listy rekordów, co również jest ciekawym z punktu biznesowego rozwiązaniem.

O czym pamiętać korzystając z biznesowych baz danych?

Jedną z ważniejszych zasad jest sprawdzenie, czy podmiot zbywający pozyskał informacje legalnie. Trzeba też uzyskać zgodę od osób ujętych w takiej bazie co do odsprzedaży danych podmiotowi trzeciemu. Zbywca musi więc dokonać obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 RODO.

Jeśli są Państwo zainteresowani legalnym nabyciem baz danych lub przeprowadzeniem działań z zakresu e-mail marketingu, serdecznie zachęcamy do kontaktu z naszą firmą. Od lat współpracujemy z wieloma znanymi przedsiębiorstwami, co najlepiej potwierdza, jak dużym zaufaniem cieszymy się na rynku.

O nas

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP, lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich. Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

Ostatnie newsy

10
Lis2020

Połączenie marketingu...

Połączenie marketingu mailowego i mobilnego. Dlaczego warto?

Liczba osób otwierających wiad...

01
Paź2020

Jak trafić...

Jak trafić do potencjalnych klientów poprzez media społecznościowe?

Obecnie social media stały się...

19
Wrz2020

Czy kampanie...

Czy kampanie mobilne stanowią przyszłość e-marketingu?

E-marketing to w obecnych czas...

17
Sie2020

Jakie są...

Jakie są podstawowe różnice między bazami danych B2B a B2C?

Zasadnicza różnica między baza...

27
Lip2020

Skuteczny e-mail...

Skuteczny e-mail marketing. Jakich zasad przestrzegać, by odnieść sukces?

E-mail marketing wciąż cieszy ...

20
Lip2020

Korzystanie z...

Korzystanie z biznesowych baz danych a RODO. Co wolno, a czego nie?

Wejście w życie w roku 2018 Og...

Kontakt

 TARGET MEDIA

 ul. Cytrynowa 24

 60-185 Skórzewo k/Poznania

 (61) 677 25 77  - 881 055 077

 kontakt (@) target-media.pl