Jak pozyskiwać klientów przez Internet w czasie pandemii?

Pandemia zmusiła wiele przedsiębiorstw do przeniesienia biznesu do Internetu. Głównym wyzwaniem z tym związanym jest pozyskiwanie klientów, a przynajmniej nawiązanie z nimi relacji, dzięki czemu finalnie rzeczywiście staną się oni klientami firmy. Jakie działania warto wdrożyć w tej sytuacji wdrożyć?

Pozyskiwanie danych online

Jeśli firma już dysponuje własną stroną internetową, może zaimplementować na niej skrypt śledzący. Będzie on identyfikował zdarzenia takie jak dodanie produktu do koszyka lub wypełnienie formularza kontaktowego. Można tym samym dowiedzieć się więcej o zachowaniach swoich odbiorców, co ma znaczenie zwłaszcza przy kampaniach e-mail marketingowych. Takie spersonalizowane kampanie są zdecydowanie bardziej skuteczne, przy czym wdrażają je firmy na późniejszych etapach działalności, które mają już na stronach ruch.

Reklama w social mediach

Media społecznościowe to znakomity sposób na to, by przeprowadzić działania reklamowe, zarówno płatne, jak i darmowe. Stanowią one również świetne narzędzia do pozyskiwania leadów. Potencjalnym klientom można zaoferować choćby darmowego e-booka, w zamian za pozostawienie adresu e-mail.

Będzie to doskonały początek budowania własnej bazy danych, przy czym jeśli firmie zależy na szybszym efekcie, może ona pozyskać również gotową bazę danych klientów. Dzięki niej również firmy, które dopiero co przeniosły swoje działania do Internetu, mogą szybko wzmocnić świadomość marki oraz pozyskać klientów.

Content marketing

Strategią, która przynosi efekty zazwyczaj dopiero po kilku miesiącach działania, jest content marketing. Opiera się na tworzeniu wartościowych treści dla klientów, np. w formie bloga. Z czasem zyskują one większą ekspozycję w wyszukiwarkach, dlatego też potencjalni klienci łatwiej docierają do firmy i mogą finalnie zdecydować się na jej ofertę.

Aby zwiększyć potencjał content marketingu warto dodatkowo:

  • promować treści umieszczane na stronie również w mediach społecznościowych przedsiębiorstwa,
  • umieszczać we wpisać przyciski call to action, czyli wezwania do działania, np. o zapisaniu się do newslettera czy pozyskaniu darmowego e-booka,
  • dbać o jakość wpisów, bowiem badania pokazują, że 47 proc. osób przegląda bloga firmy, przed zdecydowaniem się na skorzystanie z oferty.

Działania content marketingowe można prowadzić również na serwisach takich jak LinkedIn i są one przydatne zwłaszcza w przypadku budowania marek eksperckich.

Kampanie SMS

O ile wiadomość e-mail czasem łatwo przeoczyć w gąszczu innych treści, to trudno zrobić podobnie z wiadomością SMS dostarczaną na telefon. Dlatego też tego typu kampanie to dobry sposób na pozyskanie klientów. Choć oczywiście nie realizuje się ich bezpośrednio przez Internet, to właśnie dzięki nim można wzmocnić działalność firmy w sieci, dlatego warto wymienić tę metodę na niniejszej liście. Tym sposobem można m.in. udostępniać informacje o czasowych promocjach, aby szybko osiągnąć cele sprzedażowe.

Jak widać, metod na pozyskiwanie klientów w dobie pandemii jest wiele, przy czym większość wymaga dużego zaangażowania ze strony przedsiębiorcy. Jeśli chcą Państwo zlecić część tych zadań specjalistom, zapraszamy do kontaktu z naszą firmą.

Masz pytania? - Jak możemy ci pomóc?

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP,
lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich.
Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

ADRES

ul. Cytrynowa 24
60-185 Skórzewo k/Poznania

EMAIL

kontakt@target-media.pl
Dział obsługi Klienta

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 TargetMedia | Usługi | Aktualności | Skontaktuj się z nami | Polityka prywatności