Błędy w komunikacji cyfrowej. Czego powinieneś unikać?
W ostatnich latach na popularności zyskała komunikacja cyfrowa, która przeniosła się do Internetu. Komunikatory społeczne, media społeczne, fora internetowe, ale też rozwój portali internetowych sprawił, że większość informacji czerpiemy właśnie z on-line’u. Podpowiadamy jak uniknąć więc błędów w komunikacji, aby przekaz był interesujący dla potencjalnych odbiorców.
Narzędzia komunikacji cyfrowej
W ostatniej dekadzie bardzo mocno rozwinęły się narzędzia komunikacji cyfrowej. Pojawiły się nowe możliwości komunikowania treści cyfrowej z potencjalnymi obserwatorami, ale przede wszystkim osobami zainteresowanymi określoną usługą czy tematem. I tak do nowoczesnych narzędzi komunikacji zaliczyć można pocztę elektroniczną oraz kampanie e-mail, konta w mediach społecznościowych oraz kampanie w social mediach, smartfony oraz kampanie mobilne SMS lub MMS. Każde z tych narzędzi charakteryzuje się własną specyfiką komunikacji, dostosowaniem ilości słów, które można przekazać potencjalnym odbiorcom.Planowanie komunikacji
Komunikacja cyfrowa jest bardzo dynamiczna i praktycznie co kilka sekund pojawia się nowy tekst w mediach cyfrowych, na social mediach czy wysyłanych jest przy pomocy poczty elektronicznej. Jednakże, aby przekazywane treści były interesujące dla potencjalnych odbiorców warto je zaplanować. Kilka minut poświęcone na planowanie publikacji może zaoszczędzić nawet kilka godzin z naszej codziennej pracy. Warto więc zastanowić się jakie treści chcemy przekazać, do jakiej grupy docelowej dotrzeć z komunikatem cyfrowym, aby przekaz był skuteczny. Dzięki temu można uniknąć chaosu i przede wszystkim przygotować się do nadchodzących wydarzeń.Dostosowanie języka komunikacji
Internet jest medium dostępnym dla wszystkich, zatem niezbędne jest dostosowanie języka komunikacji do grupy odbiorczej. I tak w przypadku komunikatów skierowanych do młodzieży warto stosować emotikonki oraz treści krótkie wzbogacone o infografiki, a także zdjęcia, które będą wzbogacać przekaz. Treści w komunikacji cyfrowej powinny być również przekazywane językiem prostym, bogatym w przymiotniki i zdecydowanie bardziej opisowym. Treści lifestylowe są chętniej czytane przez potencjalnych odbiorców, dlatego powinny posiadać intrygujące i interesujące jednocześnie tytuły. Komunikaty publikowane w mediach społecznościowych, szczególnie na Instagramie powinny być krótkie oraz uzupełnione hasztagiem, dzięki któremu łatwiej można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Nie bez znaczenia w komunikacji cyfrowej jest też stosowanie interesujących zdjęć czy kolaży, które można wykonać w dostępnych na narzędzia cyfrowe aplikacjach. Ważne również, aby śledzić zmieniające się trendy, zachowania innych marek oraz dobre praktyki, które pozwolą dostosować treść do oczekiwań odbiorców.Masz pytania? - Jak możemy ci pomóc?
TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP,
lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich.
Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!
ADRES
ul. Cytrynowa 24
60-185 Skórzewo k/Poznania
kontakt@target-media.pl
Dział obsługi Klienta
TELEFON
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 TargetMedia | Usługi | Aktualności | Skontaktuj się z nami | Polityka prywatności