Połączenie marketingu mailowego i mobilnego. Dlaczego warto?
Liczba osób otwierających wiadomości mailowe z poziomu urządzeń mobilnych stale rośnie. Coraz więcej użytkowników czyta mailingi na smartfonach, co wymusza zmianę perspektywy i większą responsywność przekazu. Połączenie marketingu mailowego i mobilnego nie jest już wariantem opcjonalnym – to obowiązkowy element strategii reklamowej każdej profesjonalnej firmy.
Sprawdzanie poczty mailowej na urządzeniu mobilnym – to musisz wiedzieć
Sprawdzanie poczty na urządzeniu mobilnym opiera się na czterech szybkich krokach:
- zareagowanie na wiadomości od bliskich osób,
- odpisanie na wiadomości służbowe,
- przejrzenie pozostałych wiadomości,
- usunięcie spamu.
Jeżeli wiadomość jest skonstruowana w sposób przemyślany i ma zachęcającą treść, istnieje szansa, że użytkownik zagłębi się w jej treść. Jak zatem skonstruować wiadomość, aby odbiorca ją przeczytał i zapamiętał?
Konstrukcja maila – od czego zacząć?
Większość programów pocztowych eksponuje pole nadawcy, a temat wiadomości schodzi na drugi plan. Z tego względu reklamodawca musi dbać o reputację marki i jakość dostarczanych materiałów – odbiorca nie powinien kojarzyć nazwy firmy z nachalnymi reklamami lub bezwartościowymi treściami.
Otwieralność maili stanowi wynikową kilku czynników: personalizacji, ciekawego tematu wiadomości i zastosowania wyróżników. Po wejściu w wiadomość program pocztowy wyświetla pierwsze zdanie, tzw. preheader, które powinno być naturalnym przedłużeniem tematu i odwoływać się w rzeczowy sposób do treści maila.
Konstrukcja maila reklamowego wymaga umiejętnego połączenia walorów merytorycznych i wizualnych – więcej nie znaczy lepiej. Użytkownicy urządzeń mobilnych rzadko kiedy mają ochotę czytać długie opisy. Kiedy wejdą w reklamę, ograniczają się do pobieżnego skanowania wiadomości i dopiero kiedy żywo zainteresują się produktem lub usługą, przystąpią do lektury pozostałej partii tekstu. Zamiast atakować czytelnika długimi zdaniami, lepiej zatroszczyć się o czytelny układ i swobodny dostęp do przycisków funkcyjnych przekierowujących na stronę produktową.