fbpx

Blog | Target Media

Jak trafić do potencjalnych klientów poprzez media społecznościowe?

Obecnie social media stały się elementem naszej codzienności. Służą nam nie tylko do rozrywki, ale stały się potężnym, a w przypadku wielu firm wręcz nieodzownym narzędziem marketingowym. Zatem jak trafić do potencjalnych klientów poprzez media społecznościowe?

Czy warto tworzyć firmowy profil w mediach społecznościowych?

Coraz więcej czasu spędzamy w sieci. Szacuje się, że 7 na 10 osób, zanim wybierze produkt lub usługę, najpierw sprawdzi profil firmy w mediach społecznościowych. Jeśli masz wątpliwości czy zakładać firmowy profil na portalu społecznościowym, to pomyśl, że jeszcze nigdy wcześniej nie istniało tak skuteczne narzędzie reklamowe, które pozwalałoby dotrzeć do osób o określonym wieku, płci, zainteresowaniach, miejscu zamieszkania, czy zawodzie. Twoją rolą jedynie jest określić swoją grupę docelową - potencjalnych klientów, a następnie zastanowić się co może ich przekonać i jaki sposób komunikacji do niej najlepiej dociera.

Dlaczego tak trudno zdobyć uwagę?

Pamiętaj, że nie tylko Ty publikujesz posty - każdego dnia użytkownicy social mediów widzą setki wiadomości i reklam. Kiedy udostępniasz wpis, liczy się to, czy będzie on wartościowy dla odbiorów - a więc zgodny z algorytmami w social media. Jeżeli prawidłowo dobrałeś treść i zdjęcie, to algorytmy wiedzą, kto będzie najbardziej zaangażowany i to właśnie tej osobie wpis zostanie pokazany. Jeśli jeszcze nie znalazłeś sposobu na algorytmy w mediach społecznościowych, nie załamuj się. Prowadź dalej swój marketing w sieci i dostosowuj swoją działalność do nowych realiów. Obserwuj wyniki swoich postów i odpowiedz sobie na pytania - jakie treści budzą największe zainteresowanie? W jakich godzinach twoi klienci docelowi spędzają czas w sieci? Możesz też skorzystać z ofert firm, które mają doświadczenie i znają zasady działania kont w mediach społecznościowych. Z ich pomocą łatwo zwiększysz zasięgi i powiększysz liczbę obserwujących Twój profil firmowy.

O czym należy pamiętać, prowadząc profil w social mediach?

  • Monitoruj komentarze pod swoimi postami – każdy komentarz jest widoczny dla wszystkich użytkowników, również twoich potencjalnych klientów. Zdarza się, że ktoś zostawi nieprzychylną wiadomość. Co wtedy zrobić? Możesz wtedy taktownie odpowiedzieć, obrócić ją w żart lub usunąć, jeśli jest obraźliwa. Nie zostawiaj żadnych wiadomości bez odpowiedzi.

  • Ważna jest interakcja z odbiorcami – reaguj na komentarze, udzielaj się na profilach swoich odbiorców. Aby budować relacje, nie wystarczy jedynie jednostronny komunikat marki.

  • Konkurencja nie zawsze jest zła - to głównie ona prowadzi firmy do innowacji. Obserwuj działania innych, ale ich nie kopiuj. Twórz swoje własne, unikatowe strategie.

  • Zachęć odbiorcę do działania - treść twoich postów powinna zachęcić do konkretnej aktywności - np. zakupu, umówienia wizyty czy zostawienia komentarza.

Buduj swoją osobistą markę

Zanim zaczniesz budować swoją osobistą markę, zastanów się nad takimi pytaniami: co Ciebie czy Twoją firmę wyróżnia na tle konkurencji? Kim jesteś i jakie wartości chcesz przekazywać? Co podziwiasz, a czego nie lubisz u konkurencji? Określ też cel, misję i wizję swojego działania. Marka osobista to nie tylko Twój wizerunek w sieci, ale też wartości, jakimi się kieruje Twoja firma, a także wszystko, co może zaoferować klientom.

Stale powiększająca się liczba fanów oznacza dla firmy coraz większą rozpoznawalność i popularność, a co za tym idzie większe zyski. Z całą pewnością warto więc zadbać, o profesjonalny wizerunek w sieci budując go samemu lub z pomocą specjalistów w dziedzinie marketingu w mediach społecznościowych.

O nas

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP, lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich. Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

Ostatnie newsy

14
Lip2021

E-mail marketing...

E-mail marketing a zmiany przyzwyczajeń zakupowych wywołane pandemią COVID-19

Pandemia COVID-19 wywróciła do...

12
Lip2021

Budowa czy...

Budowa czy zakup - który sposób na pozyskanie bazy danych jest efektywniejszy?

W każdym biznesie, który pozys...

06
Maj2021

Odpowiednie targetowanie...

Odpowiednie targetowanie - klucz do sukcesu w działaniach marketingowych?

Reklama dźwignią handlu – to p...

01
Kwi2021

Błędy w...

Błędy w komunikacji cyfrowej. Czego powinieneś unikać?

W ostatnich latach na popularn...

19
Mar2021

Zalety korzystania...

Zalety korzystania z baz danych w call center

Skuteczna sprzedaż w Interneci...

05
Lut2021

Cold mailing...

Cold mailing w teorii i praktyce. Z czym to się je?

Masowa wysyłka maili to prakty...

Kontakt

 Agencja TARGET MEDIA

 ul. Cytrynowa 24

 60-185 Skórzewo k/Poznania

 (61) 677 25 77  - 881 055 077

 kontakt (@) target-media.pl - DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA