fbpx

Blog | Target Media

Jakie są podstawowe różnice między bazami danych B2B a B2C?

Zasadnicza różnica między bazami danych B2B a bazami danych B2C jest bardzo prosta. Można ją dostrzec już na poziomie samej nazwy i tego, co oznaczają skróty będące odpowiednikami konkretnych baz danych.

B2B to skrót od angielskiego określenia business-to-business. Mówiąc w skrócie, odnosi się ono do relacji gospodarczych występujących między dwoma podmiotami gospodarczymi lub większą ich liczbą. Są to więc związki, w ramach których przedsiębiorstwa nawiązują i podtrzymują kontakty z innymi przedsiębiorstwami, oferując jednostronnie lub obustronnie swoje produkty czy usługi. Od czego natomiast pochodzi skrót B2C? Oznacza on typ relacji business-to-consumer, inny od tego, który występuje w przypadku transakcji B2B. Nie polega on na związkach między przedsiębiorstwami. Zamiast tego opiera się na kontakcie między podmiotami gospodarczymi a klientami indywidualnymi, czyli osobami prywatnymi, które nie kupują określonych produktów czy usług w ramach prowadzenia działalności gospodarczej.

Specyfika baz danych B2B

Bazy danych B2B są bazami danych, które zawierają informacje o przeszłych, aktualnych bądź potencjalnych partnerach będących podmiotami gospodarczymi. Ułatwiają one selekcjonowanie spośród wielu przedsiębiorstw najodpowiedniejszej dla danego planu biznesowego grupy docelowej. Znajdują się w nich wszystkie niezbędne dane kontaktowe, dzięki którym można przesłać konkretną ofertę. Baza danych B2B zawiera tym więcej informacji, im dana kampania marketingowa potrzebuje szerszego rozeznania w sytuacji rynkowej. Naprawdę uszczegółowione projekty potrafią mieć przeanalizowane różne firmy pod bardzo wieloma kątami.

Specyfika baz danych B2C

Jak wygląda sytuacja z bazami danych B2C? Ich tworzenie jest nieco trudniejsze, ponieważ w przypadku klientów indywidualnych nie ma dostępu do tylu informacji, co w przypadku przedsiębiorstw, które działają w sferze publicznej. Dane o zachowaniach konsumenckich klientów zdobywane są między innymi za pomocą ankiet, tak bezpośrednich, jak i internetowych. Często różne przedsiębiorstwa po nawiązaniu relacji z klientem indywidualnym wchodzą z nim w pogłębiony kontakt za pomocą programów lojalnościowych i w ten sposób uzyskują informacje o jego dalszych zachowaniach konsumenckich.

O nas

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP, lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich. Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

Ostatnie newsy

21
Lut2023

Organizacja kampani...

Organizacja kampani mobilnej czyli SMS i MMS w praktyce

Współcześnie skuteczny marketi...

14
Lut2023

Czym jest...

Czym jest lead scoring i jak ma się do kampanii e-mail?

Każdy potencjalny konsument ma...

11
Lut2023

Podbij serca...

Podbij serca klientów, czyli walentynkowa kampania mailingowa

Okres okołowalentynkowy często...

05
Sty2023

Jak wykorzystać...

Jak wykorzystać potencjał ukryty w kampaniach e-mail?

Kampanie e-mail są tanią, a je...

30
Lis2022

Święta jako...

Święta jako idealna okazja dla kampanii mobilnych

Okres przedświąteczny to czas ...

28
Paź2022

Lista mailingowa,...

Lista mailingowa, czyli jak efektywnie zbudować bazę kontaktów

Lista mailingowa to lista adre...

Kontakt

 Agencja TARGET MEDIA

 ul. Cytrynowa 24

 60-185 Skórzewo k/Poznania

 (61) 677 25 77  - 881 055 077

 kontakt (@) target-media.pl - DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA