fbpx

Blog | Target Media

Jakie są podstawowe różnice między bazami danych B2B a B2C?

Zasadnicza różnica między bazami danych B2B a bazami danych B2C jest bardzo prosta. Można ją dostrzec już na poziomie samej nazwy i tego, co oznaczają skróty będące odpowiednikami konkretnych baz danych.

B2B to skrót od angielskiego określenia business-to-business. Mówiąc w skrócie, odnosi się ono do relacji gospodarczych występujących między dwoma podmiotami gospodarczymi lub większą ich liczbą. Są to więc związki, w ramach których przedsiębiorstwa nawiązują i podtrzymują kontakty z innymi przedsiębiorstwami, oferując jednostronnie lub obustronnie swoje produkty czy usługi. Od czego natomiast pochodzi skrót B2C? Oznacza on typ relacji business-to-consumer, inny od tego, który występuje w przypadku transakcji B2B. Nie polega on na związkach między przedsiębiorstwami. Zamiast tego opiera się na kontakcie między podmiotami gospodarczymi a klientami indywidualnymi, czyli osobami prywatnymi, które nie kupują określonych produktów czy usług w ramach prowadzenia działalności gospodarczej.

Specyfika baz danych B2B

Bazy danych B2B są bazami danych, które zawierają informacje o przeszłych, aktualnych bądź potencjalnych partnerach będących podmiotami gospodarczymi. Ułatwiają one selekcjonowanie spośród wielu przedsiębiorstw najodpowiedniejszej dla danego planu biznesowego grupy docelowej. Znajdują się w nich wszystkie niezbędne dane kontaktowe, dzięki którym można przesłać konkretną ofertę. Baza danych B2B zawiera tym więcej informacji, im dana kampania marketingowa potrzebuje szerszego rozeznania w sytuacji rynkowej. Naprawdę uszczegółowione projekty potrafią mieć przeanalizowane różne firmy pod bardzo wieloma kątami.

Specyfika baz danych B2C

Jak wygląda sytuacja z bazami danych B2C? Ich tworzenie jest nieco trudniejsze, ponieważ w przypadku klientów indywidualnych nie ma dostępu do tylu informacji, co w przypadku przedsiębiorstw, które działają w sferze publicznej. Dane o zachowaniach konsumenckich klientów zdobywane są między innymi za pomocą ankiet, tak bezpośrednich, jak i internetowych. Często różne przedsiębiorstwa po nawiązaniu relacji z klientem indywidualnym wchodzą z nim w pogłębiony kontakt za pomocą programów lojalnościowych i w ten sposób uzyskują informacje o jego dalszych zachowaniach konsumenckich.

O nas

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP, lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich. Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

Ostatnie newsy

07
Sie2023

Mobilny marketing...

Mobilny marketing na smartfony - czym powinny wyróżniać się wiadomości?

W dobie dynamicznego rozwoju t...

10
Lip2023

Jakie czynniki...

Jakie czynniki mają wpływ na koszt bazy danych?

W świecie, w którym...

05
Lip2023

Najpopularniejsze formy...

Najpopularniejsze formy e-mail marketingu

W dzisiejszej erze cyfrowej e-...

06
Cze2023

Kilka wskazówek...

Kilka wskazówek jak powinna wyglądać treść i wygląd mailingu

Kampanie mailingowe są potężny...

06
Kwi2023

Bazy danych...

Bazy danych a marketing bezpośredni - jak są ze sobą powiązane?

Podstawowym założeniem marketi...

07
Mar2023

Dlaczego e-maile...

Dlaczego e-maile mogą wpadać do SPAMu?

Skuteczność kampanii e-mail za...

Kontakt

 Agencja TARGET MEDIA

 ul. Cytrynowa 24

 60-185 Skórzewo k/Poznania

 (61) 677 25 77  - 881 055 077

 kontakt (@) target-media.pl - DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA