fbpx

Blog | Target Media

Jakie są podstawowe różnice między bazami danych B2B a B2C?

Zasadnicza różnica między bazami danych B2B a bazami danych B2C jest bardzo prosta. Można ją dostrzec już na poziomie samej nazwy i tego, co oznaczają skróty będące odpowiednikami konkretnych baz danych.

B2B to skrót od angielskiego określenia business-to-business. Mówiąc w skrócie, odnosi się ono do relacji gospodarczych występujących między dwoma podmiotami gospodarczymi lub większą ich liczbą. Są to więc związki, w ramach których przedsiębiorstwa nawiązują i podtrzymują kontakty z innymi przedsiębiorstwami, oferując jednostronnie lub obustronnie swoje produkty czy usługi. Od czego natomiast pochodzi skrót B2C? Oznacza on typ relacji business-to-consumer, inny od tego, który występuje w przypadku transakcji B2B. Nie polega on na związkach między przedsiębiorstwami. Zamiast tego opiera się na kontakcie między podmiotami gospodarczymi a klientami indywidualnymi, czyli osobami prywatnymi, które nie kupują określonych produktów czy usług w ramach prowadzenia działalności gospodarczej.

Specyfika baz danych B2B

Bazy danych B2B są bazami danych, które zawierają informacje o przeszłych, aktualnych bądź potencjalnych partnerach będących podmiotami gospodarczymi. Ułatwiają one selekcjonowanie spośród wielu przedsiębiorstw najodpowiedniejszej dla danego planu biznesowego grupy docelowej. Znajdują się w nich wszystkie niezbędne dane kontaktowe, dzięki którym można przesłać konkretną ofertę. Baza danych B2B zawiera tym więcej informacji, im dana kampania marketingowa potrzebuje szerszego rozeznania w sytuacji rynkowej. Naprawdę uszczegółowione projekty potrafią mieć przeanalizowane różne firmy pod bardzo wieloma kątami.

Specyfika baz danych B2C

Jak wygląda sytuacja z bazami danych B2C? Ich tworzenie jest nieco trudniejsze, ponieważ w przypadku klientów indywidualnych nie ma dostępu do tylu informacji, co w przypadku przedsiębiorstw, które działają w sferze publicznej. Dane o zachowaniach konsumenckich klientów zdobywane są między innymi za pomocą ankiet, tak bezpośrednich, jak i internetowych. Często różne przedsiębiorstwa po nawiązaniu relacji z klientem indywidualnym wchodzą z nim w pogłębiony kontakt za pomocą programów lojalnościowych i w ten sposób uzyskują informacje o jego dalszych zachowaniach konsumenckich.

O nas

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP, lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich. Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

Ostatnie newsy

19
Kwi2022

Graficzny czy...

Graficzny czy tekstowy - na jaki szablon mailingowy warto postawić?

Planujesz zainwestować w kampa...

08
Kwi2022

Co warto...

Co warto zrobić, aby sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?

Sukces każdej firmy w dużej mi...

18
Mar2022

Nie tylko...

Nie tylko newsletter, czyli jakie wiadomości warto wysyłać klientom?

Kampanie marketingowe prowadzo...

28
Sty2022

O czym...

O czym warto pamiętać podczas planowania działalności związanej z fotowoltaiką?

Rozwiązania fotowoltaiczne cie...

04
Gru2021

Jakie informacje...

Jakie informacje można znaleźć w bazach danych B2B?

Do kluczowych zadań działu mar...

08
Lis2021

Jaki potencjał...

Jaki potencjał biznesowy mają zagraniczne bazy danych?

Każdy przedsiębiorca z czasem ...

Kontakt

 Agencja TARGET MEDIA

 ul. Cytrynowa 24

 60-185 Skórzewo k/Poznania

 (61) 677 25 77  - 881 055 077

 kontakt (@) target-media.pl - DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA