fbpx

Blog | Target Media

Aby działania marketingowe były skuteczne, zwłaszcza w Internecie, niezbędne jest dzielenie grup odbiorców i wysyłanie do nich odpowiednio spersonalizowanych komunikatów. Podstawowym błędem e-mail marketingu jest bowiem przesyłanie dokładnie tych samych komunikatów, do wszystkich osób z listy.

Okazuje się jednak, że dzięki bazom danych, które oferujemy również naszym klientom, można uzyskać szereg ważnych informacji na temat konsumentów. Jakich dokładnie?

Bazy konsumenckie

Precyzyjne profilowanie grupy docelowej to klucz do skutecznego realizowania działań z zakresu e-mail marketingu. Główne opcje targetowania w przypadku baz konsumenckich to:

  • imię oraz nazwisko,
  • płeć,
  • wiek,
  • wykształcenie,
  • główne zainteresowania,
  • wykonywany zawód,
  • dochód na osobę w gospodarstwie domowym,
  • stan cywilny,
  • posiadanie lub brak dzieci, a także ich liczba,
  • posiadanie domu lub mieszkania.

Dlaczego dysponowanie tak kompleksowymi informacjami o klientach jest ważne? Wynika to głównie z faktu, że nawet w tym samym rodzaju działalności, komunikat reklamowy kierowany np. do osoby posiadającej dzieci oraz takiej, która ich nie ma, będzie pod wieloma względami różny.

Dobrym przykładem może być firma prowadząca działalność usług naprawczych klimatyzacji samochodowej. Może ona w swoim przekazie do rodziców podkreślić fakt, że niesprawna klimatyzacja jest szczególnie niebezpieczna dla maluchów. Tym samym rośnie szansa, że klient zidentyfikuje się z taką sytuacją i będzie chciał w związku z tym podjąć odpowiednie działania.

Taki sam komunikat przekazany kierowcy, który dzieci nie ma, prawdopodobnie spotka się z niewielkim odzewem.

Bazy biznesowe

Firmom może zależeć również na bazach biznesowych i w naszym przypadku proponujemy zarówno ogólne, jak i profilowane listy. Dzięki bazom danych firm można uzyskać takie informacje jak:

  • branża, w której działa przedsiębiorstwo,
  • forma działalności,
  • lokalizacja firmy,
  • roczny obrót,
  • liczba zatrudnionych pracowników,
  • osoba do kontaktu.

Tak kompleksowe informacje również są niezbędne przy działaniach e-marketingowych kierowanych do przedsiębiorstw, gdyż także muszą być one różnicowane, aby odniosły pożądany skutek.

Jeśli są Państwo zainteresowani legalnym zakupem baz danych oraz ich sprofilowaniem w zależności od swoich bieżących potrzeb, zachęcamy do kontaktu.

O nas

TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP, lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich. Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!

Ostatnie newsy

17
Sie2020

Jakie są...

Jakie są podstawowe różnice między bazami danych B2B a B2C?

Zasadnicza różnica między baza...

27
Lip2020

Skuteczny e-mail...

Skuteczny e-mail marketing. Jakich zasad przestrzegać, by odnieść sukces?

E-mail marketing wciąż cieszy ...

20
Lip2020

Korzystanie z...

Korzystanie z biznesowych baz danych a RODO. Co wolno, a czego nie?

Wejście w życie w roku 2018 Og...

13
Lip2020

Zakup bazy...

Zakup bazy danych. Jakie dane o konsumentach można uzyskać?

Aby działania marketingowe był...

06
Lip2020

Jak pozyskiwać...

Jak pozyskiwać klientów przez Internet w czasie pandemii?

Pandemia zmusiła wiele przedsi...

14
Cze2018

E-mail marketing

E-mail marketing

Historia, która zdarzyła się n...

Kontakt

 TARGET MEDIA

 ul. Cytrynowa 24

 60-185 Skórzewo k/Poznania

 (61) 677 25 77  - 881 055 077

 kontakt (@) target-media.pl