Strategie pozyskiwania leadów w branży fotowoltaicznej - jak wybrać właściwą?
Obecnie social media stały się elementem naszej codzienności. Służą nam nie tylko do rozrywki, ale stały się potężnym, a w przypadku wielu firm wręcz nieodzownym narzędziem marketingowym. Zatem jak trafić do potencjalnych klientów poprzez media społecznościowe?
Czy warto tworzyć firmowy profil w mediach społecznościowych?
Coraz więcej czasu spędzamy w sieci. Szacuje się, że 7 na 10 osób, zanim wybierze produkt lub usługę, najpierw sprawdzi profil firmy w mediach społecznościowych. Jeśli masz wątpliwości czy zakładać firmowy profil na portalu społecznościowym, to pomyśl, że jeszcze nigdy wcześniej nie istniało tak skuteczne narzędzie reklamowe, które pozwalałoby dotrzeć do osób o określonym wieku, płci, zainteresowaniach, miejscu zamieszkania, czy zawodzie. Twoją rolą jedynie jest określić swoją grupę docelową – potencjalnych klientów, a następnie zastanowić się co może ich przekonać i jaki sposób komunikacji do niej najlepiej dociera.
Dlaczego tak trudno zdobyć uwagę?
Pamiętaj, że nie tylko Ty publikujesz posty – każdego dnia użytkownicy social mediów widzą setki wiadomości i reklam. Kiedy udostępniasz wpis, liczy się to, czy będzie on wartościowy dla odbiorów – a więc zgodny z algorytmami w social media. Jeżeli prawidłowo dobrałeś treść i zdjęcie, to algorytmy wiedzą, kto będzie najbardziej zaangażowany i to właśnie tej osobie wpis zostanie pokazany. Jeśli jeszcze nie znalazłeś sposobu na algorytmy w mediach społecznościowych, nie załamuj się. Prowadź dalej swój marketing w sieci i dostosowuj swoją działalność do nowych realiów. Obserwuj wyniki swoich postów i odpowiedz sobie na pytania – jakie treści budzą największe zainteresowanie? W jakich godzinach twoi klienci docelowi spędzają czas w sieci? Możesz też skorzystać z ofert firm, które mają doświadczenie i znają zasady działania kont w mediach społecznościowych. Z ich pomocą łatwo zwiększysz zasięgi i powiększysz liczbę obserwujących Twój profil firmowy.
O czym należy pamiętać, prowadząc profil w social mediach?
-
Monitoruj komentarze pod swoimi postami – każdy komentarz jest widoczny dla wszystkich użytkowników, również twoich potencjalnych klientów. Zdarza się, że ktoś zostawi nieprzychylną wiadomość. Co wtedy zrobić? Możesz wtedy taktownie odpowiedzieć, obrócić ją w żart lub usunąć, jeśli jest obraźliwa. Nie zostawiaj żadnych wiadomości bez odpowiedzi.
-
Ważna jest interakcja z odbiorcami – reaguj na komentarze, udzielaj się na profilach swoich odbiorców. Aby budować relacje, nie wystarczy jedynie jednostronny komunikat marki.
-
Konkurencja nie zawsze jest zła – to głównie ona prowadzi firmy do innowacji. Obserwuj działania innych, ale ich nie kopiuj. Twórz swoje własne, unikatowe strategie.
-
Zachęć odbiorcę do działania – treść twoich postów powinna zachęcić do konkretnej aktywności – np. zakupu, umówienia wizyty czy zostawienia komentarza.
Buduj swoją osobistą markę
Zanim zaczniesz budować swoją osobistą markę, zastanów się nad takimi pytaniami: co Ciebie czy Twoją firmę wyróżnia na tle konkurencji? Kim jesteś i jakie wartości chcesz przekazywać? Co podziwiasz, a czego nie lubisz u konkurencji? Określ też cel, misję i wizję swojego działania. Marka osobista to nie tylko Twój wizerunek w sieci, ale też wartości, jakimi się kieruje Twoja firma, a także wszystko, co może zaoferować klientom.
Stale powiększająca się liczba fanów oznacza dla firmy coraz większą rozpoznawalność i popularność, a co za tym idzie większe zyski. Z całą pewnością warto więc zadbać, o profesjonalny wizerunek w sieci budując go samemu lub z pomocą specjalistów w dziedzinie marketingu w mediach społecznościowych.
Masz pytania? - Jak możemy ci pomóc?
TARGET MEDIA jest administratorem oraz brokerem wysokiej jakości baz danych B2B/B2C. Początkowo współpracowaliśmy z firmami z sektora MśP,
lecz wieloletnie doświadczenie w branży zaowocowało realizacją projektów także dla dużych, znanych i cenionych marek polskich oraz europejskich.
Dziś z naszych baz danych korzystają największe firmy z sektora finansowego, call center oraz handlowe. Zapraszamy do współpracy!
ADRES
ul. Cytrynowa 24
60-185 Skórzewo k/Poznania
kontakt@target-media.pl
Dział obsługi Klienta
TELEFON
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 TargetMedia | Usługi | Aktualności | Skontaktuj się z nami | Polityka prywatności